Planowany odcinek autostrady odciąży ruch pojazdów na Czeskiej drodze krajowej I / 35 Hradec Králové – Holice – Vysoké Mýto, która jest obecnie na granicy zdolności pod względem wydajności, bezpieczeństwa transportu, a także dopuszczalnego wpływu na środowisko.Nowy fragment autostrady D35 będzie miał 14 700 metrów. Projekt przewiduje budowę 22 obiektów mostowych, między innymi estakad nad doliną rzeki Loučná oraz most nad torami kolejowymi przy stacji Uhersko. W ramach nowego odcinka, po obu stronach drogi, powstaną również miejsca postojowe dla pojazdów.

„To nasza kolejna inwestycja w Czechach – zrealizowaliśmy tu zarówno projekty drogowe, mostowe, kolejowe, lotnicze, jak i budowę metra oraz nowoczesnych nieruchomości mieszkaniowych czy komercyjnych. Planowany odcinek autostrady obejmuje liczne, skomplikowane obiekty mostowe – co wymaga odpowiedniej organizacji pracy i ścisłego harmonogramu działań. Podejmujemy się najtrudniejszych realizacji infrastrukturalnych na całym świecie i dzięki naszemu bogatemu doświadczeniu jesteśmy w stanie sprostać każdemu zadaniu. W Polsce z sukcesem zrealizowaliśmy przebudowę trasy S8 i Mostu Grota-Roweckiego w Warszawie, gdzie prace trwały cały czas pod ruchem. Nasze obecne inwestycje na drodze S7 czy most na Wyspie Sobieszewskiej to także wymagające, zaawansowane projekty” – mówi Martin Kulhavý, członek zarządu Metrostav Polska S.A.

W Polsce Metrostav realizuje zaawansowane technicznie projekty:

  • Most na Wyspie Sobieszewskiej
  • Trasa ekspresowa S7: Koszwały – Nowy Dwór Gdański
  • Modernizacja węzła ulic Marsa i Żołnierskiej

Do tej pory polski oddział firmy Metrostav odpowiedzialny był również za realizację:

  • Drogi S8: węzeł Powązkowska – węzeł Modlińska wraz z Mostem Gen. S. Grota-Roweckiego w Warszawie
  • Budowy nowej przeprawy mostowej na Przemszy na trasie Kraków – Chełmek (woj. Małopolskie, droga wojewódzka nr 780) – inwestycja została zakończona w listopadzie 2013 roku
  • Projektu modernizacji budowli i urządzeń zbiornikowych wraz z budową innych obiektów w ramach projektu: „Modernizacja zbiornika wodnego Nysa w zakresie bezpieczeństwa przeciwpowodziowego - etap I”.

Metrostav z powodzeniem realizuje skomplikowane inwestycje na terenie całej Europy – spółka odpowiada m.in. za:

  • Szwecja – dwa tunele technologiczne obwodnicy autostradowej w szwedzkim Sztokholmie, we współpracy joint venture pomiędzy Subterra – spółką zależną Metrostav SA – i słowacką firmą STI.
  • Norwegia: - ponad 1,5 kilometrowy tunel, wzmocnienie lokalnej drogi i wał przeciwlawinowy na trasie między wioską Veitastrond a miejscowością Hafslo w środkowej Norwegii; most nad fiordem Astfjorden, realizowana wraz z lokalnym partnerem – firmą Bertelsen & Garpestad, zakładająca również budowę dróg dojazdowych oraz tunelu
  • Finlandia: - pięć tuneli metra w Helsinkach – w konsorcjum z lokalną firmą Destia Oy; kolejny etap rozbudowy metra pomiędzy Helsinkami a Espoo na odcinku Soukka – Espoonlahti – Sammalvuori.
  • Islandia – trzy tunele drogowe w Siglufjörður, Neskaupstaður oraz Dýrafjörður.
  • Turcja – konstrukcja zajezdni dla pociągów metra wraz z tunelami technicznymi oraz niezbędną infrastrukturą do obsługi powstającej linii 7 metra w Stambule
  • Austria – nowoczesna elektrownia wodna w Reid, za pośrednictwem spółki zależnej BeMo Tunnelling.
  • Niemcy – nowy wiadukt na autostradzie A1 w miejscowości Volmarstein w Niemczech – wraz ze spółką zależną BeMo Tunelling.

Skuteczne działania na rynkach międzynarodowych mają solidne fundamenty wypracowane na czeskim rynku budowlanym. Metrostav odpowiadał m.in. za:

  • remont węzła kolejowego w Pilźnie – główna część prac obejmie modernizację dwóch 100-letnich mostów nad ulicą Św. Mikołaja, a także unowocześnienie i przebudowę peronów. Plan zakłada również wymianę torów oraz konstrukcję zwrotnicy.
  • przebudowę dwóch wiaduktów w centrum Ostrawy – obiekty o łącznej długości 218 metrów pełnią ważną rolę w systemie komunikacji miejskiej
  • realizację stalowego mostu kolejowego nad rzeką Ochrzą w Jindřichovie, w pobliżu zachodnioczeskiego miasta Cheb (przeprawa o masie ponad 600 ton ma 11 metrów szerokości oraz 69 metrów długości)
  • budowę najdłuższego tunelu kolejowego w Czechach (ponad 4-kilometrowy odcinek – wydrążony we wzgórzach Chlum i Homolka – jest kluczowym elementem transeuropejskiej sieci kolejowej, jak również jest jedną z najistotniejszych części czeskiego systemu transportowego i tranzytowego)
  • budowę kompleksu naukowego ELI Beamlines – instytut badawczy oraz innowacyjne rozwiązania w nim zastosowane ułatwią postęp w wielu dziedzinach nauki oraz zapewnią czeskim naukowcom warunki do prowadzenia badań na najwyższym poziomie. To największe i najnowocześniejsze centrum naukowe na terenie Europy Środkowej i Wschodniej – sfinansowane w ramach Programu Operacyjnego Unii Europejskiej Rozwój Badań i Innowacji.
  • realizację największej inwestycji mieszkaniowej w historii Czech – Residence Garden Towers (wartość kontraktu 72 mln euro)
  • renowację dworca głównego w Pradze – remontu wymagał charakterystyczny przeszklony dach obiektu, który od lat witał turystów w stolicy Czech
  • przedłużenie linii A praskiego metra (wartość kontraktu 873 mln euro)
  • przebudowę portu lotniczego im. Vaclava Havla